Ekologiczna jazda z Vauxhall ecoFLEX

image
Udostępnij Facebook Twitter

Rok 2009 był dobrym rokiem dla ekologicznej jazdy. Society of Motor Manufacturers and Traders ujawniło w swoim corocznym raporcie, że emisja CO2 z nowych samochodów została zmniejszona o największy w historii margines w zeszłym roku. Przeciętny model emituje teraz 149.5g/km, ale wiele przyjaznych środowisku modeli samochodów schodzi znacznie poniżej tej średniej. W ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii gama ecoFLEX marki Vauxhall była najlepiej sprzedającym się modelem w tej kategorii.

Gama ecoFLEX firmy Vauxhall została wprowadzona na rynek kilka lat temu dzięki kampanii, w ramach której oferowano nagrody za złomowanie starych samochodów, które nie spełniały aktualnych norm emisji spalin, i wymianę ich na nowy model ecoFLEX. Kampanie takie jak ta będą zwracać uwagę na ekologiczną jazdę i działać jako zachęta, ale największym wyzwaniem dla przemysłu motoryzacyjnego jest obecnie produkowanie samochodów, które oprócz tego, że są przyjazne dla środowiska, są również pożądane. Atrakcyjne detale sprawią, że ludzie będą chcieli posiadać te ekologiczne samochody i nie powinno być sprzeczności pomiędzy pojęciami takimi jak ekonomiczny, ekologiczny, atrakcyjny i zabawny.

Flota ecoFLEX istnieje już od wielu lat, a jej najnowszym uzupełnieniem jest nowy Vauxhall Astra ecoFLEX. Oprócz tego, że jest to pierwszy model w gamie, który jest dostępny w wersji SRi dla tych, którzy szukają sportowego charakteru, ten nowy model emituje tylko 109g/km CO2 i zużywa 67,3 miligrama paliwa. Tak niska emisja sprawia, że samochód jest nie tylko ekologiczny, ale również tani. W porównaniu z zakupem używanego Vauxhalla Astry, ten nowy model pomoże zaoszczędzić około 300 funtów na kosztach paliwa i ograniczyć emisję 800 kg CO2 rocznie. Niski poziom emisji sprawia, że nowa Astra ecoFLEX mieści się w zakresie podatkowym B w Wielkiej Brytanii, co pozwala utrzymać koszty podatkowe samochodu na nominalnym poziomie 35 funtów rocznie, podczas gdy posiadanie samochodu o średnim poziomie emisji spalin odciąża portfel o 125 funtów.

Bez wątpienia, jeśli chodzi o bardziej ekologiczne samochody, szereg zmian jest tuż za rogiem. Będzie to interesująca dziedzina, którą warto zacząć śledzić z bliska.

Recenzja Toyoty C-HR