Skoda Octavia Estate - przegląd

image
Udostępnij Facebook Twitter

Poznaj wersję kombi najlepiej sprzedającego się samochodu Skody. Nowa Octavia w swojej czwartej generacji ma świeży wygląd i wszystkie najnowsze technologie, ale przede wszystkim - przenosi grę do przodu.

Dłuższa, szersza i wyższa od swojej poprzedniczki Octavia Estate jest dostępna z wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także z zupełnie nową hybrydową jednostką napędową typu plug-in (Octavia iV).

W cenie od 22 210 funtów najnowsza Octavia awansowała i obecnie jest bardzo blisko Golfa pod względem jakości użytych materiałów, wyposażenia i ogólnego wykończenia.

Istnieją różne poziomy wykończenia - zaczynając od SE, a kończąc na VRS Performance. My sugerujemy wybrać wersję SE Technology, która posiada klimatyzację, reflektory LED, 10,25-calowy cyfrowy kokpit kierowcy "Virtual Cockpit" oraz 10-calowy centralny ekran dotykowy z nawigacją satelitarną Columbus.

Testowaliśmy Octavię Estate napędzaną przez 1,5-litrowy (oznaczony jako TSI) silnik benzynowy turbo, rozwijający moc 148 KM. W połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, silnik ten jest w stanie osiągnąć prędkość 0-62mph w 8,3 sekundy i prędkość maksymalną 139mph.

Skoda twierdzi, że jego emisje CO2 są tak niskie, jak 130g/km z oszczędnością paliwa tak wysokie, jak 49.6mpg.

Jak zawsze, jeśli spędzasz dużo czasu na autostradach i / lub prowadzisz samochód firmowy, to wersja z 2,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 148 KM może mieć więcej sensu - może zarządzać do 65,9 mph, a emisja CO2 jest tak niska, jak 112g/km.

Wewnątrz jest tak samo, jak oczekiwaliśmy od Skody - nie ma nic, co mogłoby zabłysnąć, ale jest przestronne, wygodne, intuicyjnie rozplanowane i dobrze poskładane.

Jedynym naszym drobnym zarzutem jest to, że prawie każdy element sterujący w zaktualizowanym głównym systemie informacyjno-rozrywkowym jest dostępny za pośrednictwem ekranu dotykowego. Jest to dobre rozwiązanie dla większości rzeczy, ale wolelibyśmy fizyczne pokrętła do ogrzewania - kluczowe w zimie.

Na plus należy zaliczyć wiodącą w swojej klasie ilość miejsca z tyłu dla dorosłych, a bagażnik może pomieścić 640 litrów bagażu, który po złożeniu tylnych siedzeń powiększa się do 1700 litrów.

W kabinie nie brakuje oczywiście podręcznych schowków, a w drzwiach kierowcy znajduje się charakterystyczny dla Skody parasol, kieszenie na smartfona na oparciach siedzeń dla pasażerów z tyłu oraz skrobaczka do lodu zamontowana w klapce wlewu paliwa.

Octavia, która otrzymała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, jest dostępna z zestawem systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, w tym z systemem autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB), adaptacyjnym tempomatem i monitorem martwego pola, a także z dodatkowymi układami zapobiegającymi kolizjom.

Na przykład, dostępny jest system Turn Assist (wykrywa nadjeżdżający ruch podczas skręcania w lewo na skrzyżowaniu) oraz system Exit Warning (ostrzega o zbliżającym się z tyłu pojeździe lub rowerzyście, gdy drzwi samochodu są otwarte).

Na drodze, mocny i wyrafinowany 1.5 TSI oferuje więcej niż wystarczająco dużo mocy dla większości, podczas gdy sześciobiegowa skrzynia manualna jest przyjemnie gładka. Dostępne są tryby jazdy Eco, Normal, Comfort i Sport, w tym ostatnim można się trochę pobawić, ale na długiej, relaksującej przejażdżce autostradą w trybie Eco można osiągnąć 50 miligramów na godzinę.

Jazda Octavią jest bardziej miękka, co oznacza, że w ciaśniejszych zakrętach występuje niewielki przechył nadwozia, ale to niewielki kompromis, zważywszy na imponujące ogólne wrażenia z jazdy tym samochodem.

Jeśli dodamy do tego lekki układ kierowniczy, czułe hamulce i przyzwoitą przyczepność, to okaże się, że ten niedrogi, wszechstronny samochód będzie nadal chętnie wybierany przez nabywców.

Werdykt: Przystępna cenowo, całkowicie nowa Skoda Octavia kombi nadal oferuje zwycięską mieszankę przestrzeni, praktyczności, komfortu, ekonomiczności i stosunku jakości do ceny. Teraz dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technicznym i ostrzejszemu wyglądowi ugruntowała swoją pozycję wiodącego w klasie rodzinnego bagażnika.

Skoda UK

Recenzja Toyoty C-HR