Technologia Ford EcoBoost wchodzi na rynek globalny

image
Podziel się Facebook Twitter

Niedawno pojawiły się intrygujące wskazówki, że Ford Motor Company zamierza ujawnić nowy pojazd koncepcyjny na Shanghai Motor Show, aby pogłębić swoje cele w zakresie produkcji prawdziwie "globalnych" pojazdów, z których Focus jest obecnie prekursorem. Ford nie zdradza szczegółów, ale nie ma problemu z przedstawieniem technologii silnika EcoBoost.

W tym celu ogłosili, że produkcja nowego silnika 1,5 l rozpocznie się w ich nowoczesnej fabryce w Rumunii. Później będzie on budowany w innych miejscach na świecie. Jest to piąty z superekonomicznych silników w gamie EcoBoost i pojawi się najpierw w ekscytującym nowym Mondeo (na zdjęciu), gdy wejdzie do sprzedaży, najpierw w Chinach. Następnie pojawi się w USA (gdzie Mondeo znane jest jako Fusion), a potem w Europie.

Podobnie jak inne silniki w gamie, 1.5L to czterocylindrowy turbodoładowany twin-cam z bloku aluminium z bezpośrednim wtryskiem paliwa i zmiennymi fazami rozrządu. Efektem końcowym jest silnik, który zapewnia wyrafinowanie, ciszę i jeszcze większą oszczędność paliwa. Firma twierdzi, że ten silnik, będąc jeszcze bardziej zaawansowanym, zapewni taki sam moment obrotowy i moc jak istniejący 1.6L EcoBoost. To sprytny chwyt, ponieważ Ford zdaje sobie sprawę, że wiele krajów oferuje ulgi podatkowe kierowcom, którzy wybierają do swoich nowych samochodów silniki o pojemności 1,5 litra lub mniejszej.

Rewolucja EcoBoost rozpoczęła się w 2009 roku od 3,5L V6. Następnie w następnym roku pojawił się model 2.0L, a rok później 1.6L. W 2012 roku nadeszła nagrodzona litrowa jednostka napędowa. Do końca tego roku osiemdziesiąt procent produktów firmy będą dostępne z tej technologii, która teraz zawiera komputer sterowany sprzęgło na pasku napędowym pompy wody. Ideą tego rozwiązania jest zachęcenie do szybkiego rozgrzewania się.

Z wszystkich zmian w produkcji samochodów wymagane w tych dniach globalnego ocieplenia Ford są zmiany sposobu społeczeństwo patrzy na technologii silnika. Kiedy ten silnik pojawi się wraz z europejską premierą Mondeo w 2014 roku, z pewnością będzie hitem. Firma oferuje również najnowszą technologię hybrydową, więc klienci chętni do napinania swoich ekologicznych referencji otrzymają wybór dróg do jeszcze bardziej ekonomicznej motoryzacji.

Wszystko to pokazuje, że Ford jest tak dobry jak ich słowa, kiedy promują rewolucyjne (ich słowa) podejście, które mają do projektowania i budowania swoich pojazdów. Najwyraźniej nazywa się to Indeksem Zrównoważonego Rozwoju Produktu i odnosi się do wszelkiego rodzaju kwestii ekologicznych, w tym emisji CO2 i innych, zrównoważonych materiałów, wpływu hałasu i bezpieczeństwa między innymi. Wygląda na to, że silnik spalinowy będzie z nami jeszcze przez długi czas.

Recenzja Toyoty C-HR