Decyzja wykonawcza - Jaguar XF

image
Udział Facebook Twitter

Czyż nowe Lamborghini Aventador nie jest wspaniałe? Warte ćwierć miliona funtów pożądanie, które tylko czeka, by skierować je w daleką przyszłość. Pytanie tylko, czy zmieści się w garażu? A jak poradzi sobie na parkingu supermarketu? To jest właśnie problem z supersamochodami. To jak małżeństwo z Mariah Carey - kochasz ją, ale wiesz, że na dłuższą metę będzie cię to kosztować.

Tak więc, tutaj, w prawdziwym świecie, nie mamy innego wyboru, jak tylko podejmować decyzje dotyczące samochodów głową, a nie sercem; i tu właśnie pojawia się nowy Jaguar XF. Ten wielokrotnie nagradzany samochód naprawdę zawładnął wyobraźnią nawet zatwardziałych dziennikarzy motoryzacyjnych, łącząc w sobie komfort, luksus i osiągi samochodu sportowego. Ten oszałamiający silnik został opracowany przy użyciu obliczeniowej dynamiki płynów, cokolwiek to jest, a rezultatem jest duża limuzyna o aerodynamicznych osiągach (Nerd Alert - współczynnik oporu powietrza wynosi 0,29), która minimalizuje hałas wiatru, zmniejsza zużycie paliwa, zachowując jednocześnie stabilność i prowadzenie przy dużych prędkościach.

Kosztujący od około 30 tys. funtów, w zależności od preferencji, nowy Jaguar XF konkuruje ceną i osiągami z BMW serii 5 i Mercedesem klasy E i z łatwością dorównuje im możliwościami. Na szczycie gamy znajduje się okrutny XFR, wyposażony w 5-litrowe doładowane V8, ale dla większości brytyjskich nabywców 2,2-litrowy diesel jest prawdopodobnie najlepszą, choć najmniej ekscytującą opcją. Nie jest on szczególnie szybki, ale ma ogromny moment obrotowy, co oznacza, że jazda autostradą i wyprzedzanie odbywa się z łatwością. Wewnątrz panuje spokojny luksus. Selektor JaguarDrive, który unosi się z centralnej deski rozdzielczej, nigdy nie traci na atrakcyjności, a "fosforyzujące niebieskie" podświetlenie aureoli wyróżnia przełączniki, przycisk startu i konsole. Jak można się spodziewać po nowym Jaguarze, wszystkie zabawki są na miejscu. Jest Bluetooth (jak mogliśmy sobie bez niego poradzić?), inteligentny interfejs multimedialny i nawigacja satelitarna oraz wszystko, czego potrzebujesz w samochodzie w tym przedziale cenowym.

XF pojawił się po raz pierwszy w 2008 roku, co oznacza, że dobre przykłady używanych Jaguarów są teraz dostępne na rynku wtórnym. Pierwotnie był dostępny z 2,7-litrowym silnikiem wysokoprężnym V6, a szybkie przeszukanie sieci pozwoliło znaleźć właśnie taką ofertę z pełną historią serwisową i "wystarczającym" przebiegiem 74 tys. za jedyne 16,5 tys. funtów. A co powiesz na tablicę 59 z przebiegiem 22 tys. km i 3,0-litrowym silnikiem V6 za jedyne 25 tys. funtów - i to ledwo docieranym! Jest to cena katalogowa nowych, znacznie tańszych modeli innych marek. Jakość w przystępnej cenie.

Nie ma co do tego wątpliwości. Pomimo początkowych obaw, gdy Tata Motors kupiła markę, Jaguar XF i inne modele z gamy pokazały, że prawdziwa jakość może być rodzima. Oczywiście nie chciałbyś poślubić jednego z nich. To byłoby przewrotne; ale możesz chcieć wziąć ślub W jednym z nich. Naprawdę jest taki dobry.

Recenzja Toyoty C-HR