Efekt Mazdy

image
Udostępnij Facebook Twitter

Mazda 6 to bardzo popularny model samochodu. Pod koniec ubiegłego roku ogłoszono, że Mazda wyprodukowała dwa miliony egzemplarzy tego modelu.

Samochód, który został wprowadzony na rynek w 2002 r., okazał się niezwykle popularny i jest nadal sprzedawany, prawie dziesięć lat po jego premierze.

Firma, która rozpoczęła działalność w 1910 r. pod nazwą Toyo Cork Kogyo, a w 1984 r. przyjęła nazwę Mazda, odnotowała w 2009 r. zyski w wysokości 76 mln euro. W 1927 r. firma przestała produkować narzędzia i zaczęła produkować samochody. Pierwszym samochodem, który wprowadziła na rynek, była Mazda-Go w 1931 r. W latach 60. firma zdecydowała, że chce się odróżnić od amerykańskich koncernów samochodowych i opracowała silnik rotacyjny Wankla. Firma zrezygnowała z tego silnika po 1973 r. i od tego momentu skoncentrowała swoje wysiłki na silnikach tłokowych, które były bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa.

Następnie firma szybko weszła na rynek amerykański i kanadyjski, a Ford uzyskał pakiet kontrolny w firmie. Mimo że Ford sprzedał większość swoich udziałów w firmie, oba przedsiębiorstwa nadal ściśle ze sobą współpracują.

Mazda 6 była pierwszym przykładem realizacji koncepcji Stylish, Insightful and Spirited. Model ten zdobył wiele nagród, w tym: drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 2003, znalazł się na liście dziesięciu najlepszych samochodów 2003 magazynu Car and Driver oraz zdobył tytuł Irlandzkiego Samochodu Roku 2003 Semperit.

Samochody Mazdy cieszą się ogromną popularnością i są znane ze sportowych, wysokiej jakości i niezawodnych samochodów, które uosabia ich slogan "Zoom Zoom Forever".

Recenzja Toyoty C-HR