Powszechne błędne przekonania na temat ubezpieczenia motocykla

image

Share

  • Facebook
  • Twitter

Jak każdy inny rodzaj ubezpieczenia, ubezpieczenie motocykla ma swój udział w mitach i błędnych przekonaniach. Przy tak wielu opcjach i dodatkach do rozważenia przy tworzeniu ubezpieczenia motocykla, zrozumiałe jest, że możesz być zdezorientowany. Próba zrozumienia, co jest, a co nie jest zawarte w polisie ubezpieczeniowej, może być dla wielu osób kłopotliwa - zwłaszcza, gdy dowiedzą się o mitach z tej listy.

W tym przewodniku przedstawiliśmy najczęstsze mity dotyczące ubezpieczenia motocykla. Czytaj dalej, a my obalimy je dla Ciebie. Niektóre ubezpieczenia motocyklowe pozwalają ubezpieczonemu jeździć na innych motocyklach, podobnie jak ubezpieczenia samochodowe.

Mit 1: Jesteś automatycznie ubezpieczony na inne motocykle, jeśli masz polisę full comprehensive

Podczas gdy niektóre ubezpieczenia motocyklowe pozwalają ubezpieczonemu na jazdę na innych motocyklach, nie wszystkie kompleksowe ubezpieczenia motocyklowe zawierają pokrycie na jazdę na innych motocyklach. Miałbyś rację myśląc, że kompleksowe polisy ubezpieczeniowe są generalnie jedynym rodzajem polisy, która obejmuje jazdę na innych motocyklach z pokryciem Third Party Only.

Jednak, jak już wspomnieliśmy, nie wszystkie polisy kompleksowe zawierają pokrycie na inne motocykle, więc niestety nie jesteś automatycznie ubezpieczony na inne motocykle, jeśli masz polisę kompleksową. Ostatecznie zależy to od firmy ubezpieczeniowej i posiadanej polisy. Możesz znaleźć listę najlepszych firm ubezpieczeniowych online, aby pomóc w znalezieniu odpowiedniej dla Ciebie polisy motocyklowej.

Mit 2: Składki ubezpieczeniowe zawsze spadają po każdym roku ubezpieczenia

To prawda, że za każdy rok, w którym unikniesz roszczeń z tytułu ubezpieczenia motocykla, otrzymujesz rok zniżki za brak roszczeń (NCD), co może obniżyć koszt ubezpieczenia przy jego odnowieniu. Jeśli masz szczęście, że udało Ci się zachować rok bez roszczeń, Twoje składki ubezpieczeniowe prawdopodobnie spadną w następnym roku. Jednak w tym miejscu pojawia się mit.

Jakkolwiek frustrująco to brzmi, nawet jeśli masz czystą kartotekę, nie oznacza to, że cena odnowienia ubezpieczenia będzie tańsza w następnym roku. Istnieje szereg innych czynników, które wpływają na koszty ubezpieczenia, takie jak stan motocykla, rachunki za naprawy i inne. Ten mit może być prawdziwy przy wielu okazjach, ale w zależności od Twojego ubezpieczyciela, składki nie zawsze będą spadać automatycznie.

Mit 3: Twoja praca nie ma wpływu na koszt ubezpieczenia motocykla

Wypełniając obszerną listę pytań do nowej polisy ubezpieczeniowej, możesz zapytać, jak Twoja praca lub zawód wpływa na składki ubezpieczeniowe lub czy w ogóle robi różnicę. Cóż, według wielu firm ubezpieczeniowych, niektóre zawody są uważane za bardziej ryzykowne niż inne, więc jeśli Twój zawód wiąże się z częstym przebywaniem w drodze - lub na motocyklu, możesz otrzymać wyższą składkę.

Jeśli prowadzenie samochodu jest częścią twojej pracy, można by pomyśleć, że doświadczenie czyni cię bezpieczniejszym kierowcą, ale niestety nie wszyscy ubezpieczyciele myślą w ten sposób. Pamiętaj, aby odpowiadać na pytania szczerze, nawet jeśli uważasz, że będzie to miało wpływ na wysokość składki.

Mit 4: Brak roszczeń zapobiega wzrostowi składek

To może w dużym stopniu zależeć od Twojego bonusu za brak roszczeń. Niestety, nawet jeśli zdecydują się Państwo nie wnosić roszczeń z tytułu ubezpieczenia motocykla, Państwa składki mogą nadal wzrosnąć. Kiedy zdarzy się wypadek, firma ubezpieczeniowa ma prawo podnieść składki. Twój ubezpieczyciel najprawdopodobniej dowie się o wypadku, zwłaszcza jeśli w wypadku uczestniczyła inna osoba i zdecyduje się zgłosić roszczenie.

Mit 5: Taniej jest zrezygnować z ubezpieczenia motocykla w czasie, gdy nie jeździsz nim przez dłuższy czas, np. w zimie.

Spójrzmy prawdzie w oczy, jeśli masz uprawnienia do prowadzenia samochodu, nie zamierzasz spędzać dużej ilości czasu na codziennej jeździe motocyklem. Jasne, możesz być na nim przez cały weekend lub w wolnym czasie, ale będą chwile, kiedy nie będziesz jeździł na motocyklu przez dłuższy okres, np. w zimie. W zimie jazda motocyklem staje się ogromnym ryzykiem na oblodzonych drogach, więc Twój motocykl może być wyłączony z użytku przez kilka miesięcy.

Kiedy zdecydujesz się na nową polisę na motocykl po przerwie w ochronie ubezpieczeniowej, składki mogą wzrosnąć. Nie mówimy, że nie jest to konieczne, ale może się to skończyć droższym rozwiązaniem, gdy przyjdzie czas na odnowienie polisy.

To było pięć popularnych mitów na temat ubezpieczeń motocyklowych, które zostały obalone - mamy nadzieję, że pomoże Ci to w przyszłości przy tworzeniu własnej polisy.

Recenzja Toyoty C-HR