SEAT prezentuje bardziej konserwatywną czwartą generację Toledo.

image
Podziel się Facebook Twitter

Hiszpański producent samochodów SEAT ujawnił szczegóły dotyczące ich długo oczekiwanej czwartej generacji Toledo, która ma pojawić się na brytyjskich wybrzeżach w pierwszym kwartale 2013 roku, po tym jak początkowo została wprowadzona na rynek w Hiszpanii. Większość ludzi kojarzy SEAT-a z ich bardzo popularnymi modelami Ibiza i Leon, Toledo zostało nieco zapomniane i nigdy nie zanotowało znaczącej sprzedaży, więc interesujące będzie zobaczyć, jak dobrze nowa wersja z 2012 roku poradzi sobie, gdy trafi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii.

Pierwsza i druga generacja modeli Toledo miała tradycyjny wygląd trzybryłowego sedana, natomiast ustępujący model był zupełnie inny. Z przodu wyglądał bardzo podobnie do kompaktowego MPV Altea - ale z tyłu zrobiło się naprawdę ciekawie. Projektant, Walter de'Silva, stworzył pięciodrzwiowego hatchbacka z odwróconym tyłem, który nie wyglądał inaczej niż tył równie wolno sprzedającego się Renault Vel Satis hatchback. SEAT Toledo Mk3 był naprawdę nastawiony na dziwaczny, praktyczny rodzaj samochodu, oferujący dużo miejsca dla rodzin, w połączeniu z jakością wykonania pochodzącą z Volkswagen-Group.

Ostatnią dużą premierą SEAT-a był Exeo, kompaktowy samochód wykonawczy oparty na platformie B7, na której bazowało również poprzednie Audi A4 - co wyjaśnia, dlaczego te dwa samochody wyglądały niezwykle podobnie. W każdym razie, SEAT zdecydowanie trzymał się bardziej konserwatywnego, znajomego designu Exeo, czerpiąc inspirację do stworzenia wersji 2012 Mk4 Toledo executive hatchback.

Co zatem wniesie do stołu nowe Toledo? Na podstawie opublikowanych dziś oficjalnych zdjęć, nie wygląda na tak dużego, ale w rzeczywistości taki jest. Mk4 Toledo jest o 40 mm dłuższy od poprzedniego modelu. Przy długości 4,48 m, długim rozstawie osi wynoszącym 2,602 mm (czyli więcej niż w Mk3) i szeroko otwieranej tylnej klapie zamiast konwencjonalnego bagażnika, nowe Toledo ma być jeszcze bardziej przestronne i praktyczne.

Określając nowe Toledo jako "idealne dla wymagań codziennego życia", SEAT zapewnił również, że będzie konkurować ceną. Nie podadzą jednak cen w Wielkiej Brytanii aż do końca tego roku, a może nawet do początku 2013 roku, tuż przed oficjalną premierą. Będzie to samochód o wysokim standardzie, wyposażony w wiele poduszek powietrznych, w tym nawet poduszkę piersiową! Wersje 'Reference' i 'Style' będą dostępne dla tych, którzy chcą mieć więcej wyposażenia w standardzie.

Będąc częścią grupy Volkswagena, całkowicie nowe Toledo będzie dostępne z silnikami o sprawdzonej konstrukcji, w tym benzynowymi 1.2 i 1.4 TSI, silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDI commonrail, a także w wersji Ecomotive start-stop, zarówno w wersji benzynowej, jak i wysokoprężnej. Silnik wysokoprężny Ecomotive ma zapewniać wiodącą w klasie emisję CO2 na poziomie zaledwie 104g/km. Mocniejsze wersje benzynowe nowego Toledo będą dostępne z inteligentną i wydajną 7-biegową przekładnią DSG, która powinna być typowo płynna.

To konkurencyjny segment, w którym SEAT będzie w pewnym sensie walczył ze swoim rodzeństwem ze Skody, ale z tego co słychać, nowe Toledo będzie stanowiło silny argument dla siebie, jeśli chodzi o styl, ekonomię, praktyczność i koszty. Dzięki bardziej konwencjonalnej stylizacji niż stary model, może to pomóc w lepszej sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Obserwuj to miejsce!

Post zgłoszony przez www.carwarranty.co.uk

Recenzja Toyoty C-HR