Nowe Audi TT na rok 2014

image
Udział Facebook Twitter

To niesamowite i nieco niepokojące - w pewnym sensie - że Audi TT jest z nami od 1998 roku. Zostało ono odnowione w 2006 roku i będzie ponownie w 2014 roku.

Mówi się, że następny model TT będzie "bardziej dynamiczny i skoncentrowany na osiągach" niż jego poprzednik. Fani TT będą zaniepokojeni wiadomością, że samochód przejdzie na wyższy segment rynku. Chociaż nie zbliży się do potężnego R8, uważa się, że Audi musi zrobić miejsce w niższej cenie dla małego Boxstera Porsche - o nazwie kodowej 9X1 - który, jeśli zostanie zbudowany, może być dostępny od 2014 roku, być może w wariancie VW.

Jak zwykle w dzisiejszych czasach, nowe TT będzie dzielić platformę, tym razem z Audi A3 i VW Golfem. Rozważano inne style nadwozia - wersja ze strzelającym hamulcem była rozważana około 2005 roku, ale miejmy nadzieję, że ten pomysł nie opuści deski kreślarskiej - ale firma prawdopodobnie pozostanie przy wypróbowanej i zaufanej parze coupé i miękkiego dachu. Wrażenia artystyczne zdają się wskazywać na bardziej opływowy kształt nadwozia, nie różniący się pod pewnymi kątami od nowego 911. Nie odważyliby się, prawda?

Wstępne oznaki zdają się wskazywać, że przód ma jeszcze jedną odmianę charakterystycznej kratki z pojedynczą ramką, tym razem z cofniętym głównym wlotem powietrza, jeszcze bardziej wyszukanymi reflektorami LED, światłami przeciwmgielnymi / zakrętowymi, światłami do jazdy dziennej i kierunkowskazami, kontrastującymi jasnymi elementami i parą fałszywych dolnych czarnych otworów wentylacyjnych, które urozmaicają grafikę zderzaka. Tylne światła są równie ozdobne, z kierunkowskazami w kształcie litery L, punktowymi światłami hamowania i, być może, modnymi, przypominającymi klejnoty klastrami z technologii oświetleniowej OLED Swarm firmy Audi. Duży tylny spojler będzie rozwijał się przy dużej prędkości.

Uważa się, że wnętrze będzie zawierało ewolucję interfejsu multimedialnego Audi Multi-Media Interface z wyświetlaczem w polu widzenia kierowcy. Dzięki zastosowaniu najnowszych materiałów samochód powinien schudnąć o 60 kilogramów. Inne środki zwiększające wydajność obejmują układ napędowy Quattro o niskim współczynniku tarcia, ulepszoną aerodynamikę i zestaw bardziej ekonomicznych silników. Będą to silniki od 1,8 l TFSI do gorącego 2,5 l turbo dla oczekiwanego modelu RS. Ten high-endowy TT powinien generować około 380 KM - rywalizując z 911 Carrera S - co może wskazywać, gdzie Audi stawia ten nowy samochód.

Zarówno coupe (czerwiec 2014), jak i roadster (listopad 2014) mogą początkowo polegać na sześciu przełożeniach, ale na rok kalendarzowy 2015 planowana jest siedmiobiegowa skrzynia S-tronic. Quattro będzie standardem w topowych wariantach i opcją w niższych. Podsumowując, jest to przepyszna perspektywa, ale nie spodziewajmy się, że będzie tania.

Recenzja Toyoty C-HR