Główne powody, dla których samochody nie przechodzą przeglądów technicznych

image

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter

Według danych DVSA przeanalizowanych przez RAC, światła, reflektory i kierunkowskazy nadal są najczęstszymi przyczynami, dla których pojazdy nie przechodzą przeglądów technicznych.

Jednak to hamulce i opony w przeważającej mierze powodują najbardziej "niebezpieczne" awarie przeglądów technicznych.

Awarie niedziałających reflektorów, kierunkowskazów i reflektorów stanowiły nieco ponad jedną czwartą (25,5%) wszystkich awarii MOT w ciągu 12 miesięcy do marca 2022 r., Podczas gdy wadliwe lub uszkodzone zawieszenia stanowiły nieco mniej niż jedną piątą (18,3%) wszystkich awarii.

Problemy z hamulcami (17%) i oponami (12%) były trzecim i czwartym co do wielkości powodem awarii MOT, a zła widoczność - najprawdopodobniej pęknięcia na przedniej szybie - zamknęła pierwszą piątkę, stanowiąc zaledwie 8,7% wszystkich awarii MOT.

Podczas gdy jedna trzecia wszystkich wstępnych testów MOT samochodów osobowych, dostawczych i małych pojazdów osobowych - co odpowiada 7,3 mln pojazdów - zakończyła się niepowodzeniem i oznacza, że kierowcy muszą zapłacić za naprawę, prawie jeden na dziesięć testów - 8%, co odpowiada 2,4 mln pojazdów - niepokojąco zakończył się niepowodzeniem, gdy wykryto co najmniej jedną niebezpieczną usterkę.

W tych najpoważniejszych przypadkach, gdy egzaminator stwierdza, że pojazd nie może być prowadzony do czasu usunięcia usterki, hamulce i opony stanowią 88% wszystkich takich awarii, co podkreśla, jak ważne jest, aby kierowcy przeprowadzali rutynowe kontrole tych elementów.

Chociaż największe przyczyny usterek MOT pozostają niezmienne od wielu lat, odsetek usterek opon nieznacznie wzrósł z 10% w latach 2018-19 do 12% w latach 2021-22.

Wszystkie samochody wymagają przeglądu technicznego trzy lata po pierwszej rejestracji, a następnie co roku. Ponieważ kierowcy płacą do 54,80 GBP za test MOT samochodu (pojazd klasy 4), koszty mogą szybko wzrosnąć, jeśli wymagane są prace i części, zwłaszcza jeśli pojazd nie był regularnie serwisowany.

"Wielu kierowców obawia się oddania swojego pojazdu na coroczny przegląd techniczny, obawiając się, że będą musieli wydać dużo pieniędzy na naprawy, aby samochód przeszedł go pomyślnie" - powiedział Nicholas Lyes, dyrektor RAC ds. polityki drogowej.

"Bez wątpienia dotyczy to pechowej jednej trzeciej właścicieli, których pojazdy początkowo nie przechodzą przeglądu technicznego".

Recenzja Toyoty C-HR