Recenzja Kia XCeed PHEV

image
Udostępnij Facebook Twitter

Standardowy Kia XCeed dostał od nas ogromne kciuki w górę, kiedy recenzowaliśmy go w 2019 roku.

Dobrze wyglądający "miejski crossover" wersja Ceed hatchback, to slots w poniżej Kia's big-selling Sportage.

Z jego podwyższonej wysokości jazdy i pozycji jazdy, większe koła i bardziej surowy wygląd, jego najbliższy rywal jest prawdopodobnie Ford Focus Active.

Cóż, Kia zrobiła to ponownie z hybrydową wersją plug-in modelu XCeed.

Łącząc 1,6-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym (łączna moc 139 KM), ma zasięg elektryczny 36 mil, a moc przekazywana jest na przednie koła poprzez sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów.

I choć nie jest to najszybszy z linii (0-62mph w 10,6 sekundy i 99mph prędkość maksymalna), to czuje się szybszy i jest doskonale nadaje się do codziennej jazdy i podróży.

Co ważniejsze, jest to, że jest w stanie do 201mpg. Oczywiście, jest to zależne od kilku czynników. Przede wszystkim od tego, czy naładowałeś baterię przed wyruszeniem w drogę, długości podróży i płynnego stylu jazdy.

Jeśli Twoja podróż lub dojazd do pracy około 30 mil lub poniżej, to jest całkiem możliwe, że będziesz używać prawie żadnej benzyny, ponieważ można pozostać w trybie EV.

Jeśli jest dłuższy, to część podróży będzie w trybie EV, niektóre z nich będą korzystać z kombinacji benzyny i energii elektrycznej, plus będzie w stanie naładować baterię w ruchu poprzez regeneracyjny hamowania (system, który wykorzystuje inaczej marnuje energię podczas hamowania i wybiegu, przekształcając go w energię elektryczną).

Na kilku dłuższych trasach składających się z jazdy mieszanej, stwierdziliśmy, że możemy osiągnąć średnio około 60 mil na godzinę bez większego wysiłku, co jest dość imponujące.

Przejście między pracą na zasilaniu elektrycznym i benzynowym jest wystarczająco płynne, podobnie jak skrzynia biegów.

Ładowanie akumulatora trwa około 2 godzin i 15 minut, więc ładowanie w nocy lub w pracy, aby dojechać do domu jest bardzo realne.

Jeśli nie przełączysz na tryb Sport, można powiedzieć, że prowadzenie XCeed PHEV nie jest tak ekscytujące, ale wtedy jazda hybrydą typu plug-in polega raczej na uzyskaniu jak najlepszego przebiegu.

Co istotne, emisja CO2 wynosi zaledwie 32 g/km, co oznacza, że użytkownicy biznesowi zapłacą znacznie mniejszy podatek od samochodu służbowego, a nabywcy prywatni będą zadowoleni z niższych kosztów podatku drogowego i ekonomii zbliżonej do tej, jaką oferuje diesel.

Wrażenia z jazdy są bardziej skoncentrowane na komforcie, choć jeśli się naciska, przechyły nadwozia na zakrętach są imponująco małe.

Podobnie jak w standardowym XCeed, ilość miejsca na nogi z tyłu jest dobra, choć bagażnik PHEV ma tylko 291 litrów (135 litrów mniej niż jego standardowy brat).

Poza tym, XCeed plug-in hybrid jest bardzo podobny, co nie jest złą rzeczą. Jest to również jeden z tych nielicznych samochodów, które są natychmiast wygodne, gdy tylko zajmiesz miejsce, ze wszystkim logicznie pod ręką.

W cenie od 30 695 funtów dostępne są dwa poziomy wykończenia - '3' i First Edition - i oba są pełne smakołyków. Standardowe wyposażenie obejmuje 10,3-calowy ekran dotykowy, kluczyk Smart Key z przyciskiem Engine Start/Stop, podgrzewane przednie fotele i tylną szybę chroniącą prywatność.

Funkcje bezpieczeństwa obejmują autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB), system ostrzegania przed kolizją w martwym polu widzenia oraz asystenta utrzymania pasa ruchu.

XCeed PHEV konkuruje z takimi modelami jak Renault Captur E-Tech i Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid.

Werdykt: Całkowicie nowa Kia XCeed PHEV to imponujący dodatek do sektora hybryd plug-in. Dobrze wyglądająca, dobrze zbudowana, bogato wyposażona, komfortowa i łatwa w prowadzeniu, jest w stanie obniżyć koszty codziennej jazdy. Dodaj do tego doskonałą siedmioletnią gwarancję Kia i nie ma wątpliwości, że jest to jeden z najlepszych dostępnych hybrydowych hatchbacków typu plug-in.

Kia Motors UK

Recenzja Toyoty C-HR