Ponowne odkrywanie odkrycia

image
Udział Facebook Twitter

Land Rover Discovery to jeden z najbardziej stylowych, wydajnych i wszechstronnych SUV-ów na świecie. Discovery 2014 otrzymał nowy wygląd, nowe oznaczenia, nową technologię zmniejszającą zużycie paliwa, ulepszony system audio oraz nową gamę funkcji wspomagających kierowcę, zwiększających komfort i bezpieczeństwo, aby jeszcze bardziej zwiększyć jego atrakcyjność.

Discovery otrzymał nową "twarz" i liczne zmiany w wyglądzie zewnętrznym. Ma teraz nowy przedni grill, nowy przedni zderzak, nowy design reflektorów, nowe światła do jazdy dziennej z charakterystyczną sygnaturą LED, które dodatkowo poprawiają wygląd Discovery. Po raz pierwszy nazwa "Discovery" zastępuje "Land Rover" na masce, a cyfra 4 została usunięta z tylnej klapy, pozostawiając tylko słowo "Discovery".

Najnowsza wersja nadal jest dostępna z wiodącym w swojej klasie silnikiem 3.0 SDV6 o mocy 256 KM, ale teraz emisja CO2 została zmniejszona z 230 g/km do 213 g/km, a zużycie paliwa wzrosło do 35,3 lpg. Wszystkie modele są wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów ZF oraz dodatkową opcję technologii Stop/Start, którą można wyłączyć w razie potrzeby. Dostępne systemy wspomagające kierowcę obejmują również Wade Sensing (technologia unikalna dla Land Rovera), Blind Spot Monitoring, Closing Vehicle Sensing, Reverse Traffic Detection i T-junction Cameras.

Dla fanów muzyki Discovery posiada system audio premium Meridian. Standardowy system obejmuje 8 głośników i 380 W mocy, podczas gdy system Meridian Surround (w prezentowanym modelu HSE) wytwarza imponującą moc 825 W i obejmuje 17 głośników. Jimmy Hendriks nigdy nie brzmiał tak dobrze.

To duży pojazd, ale na drodze nie sprawia takiego wrażenia. Układ kierowniczy jest wyjątkowo lekki - ale nie za lekki - i jak na tak duży samochód manewruje w zwinny sposób. Z pewnością zdarzyło się, że rozmiar był niewygodny, ale w rzeczywistości jak często się to zdarza?

3.0L V6, choć to diesel, ma wystarczającą moc i przyspieszenie, a obowiązkowe 62 mil na godzinę osiąga w 8,8 sekundy. Dzięki wszechstronnemu siedmioosobowemu skórzanemu wnętrzu kabina jest doskonałym miejscem dla całej rodziny, a kilometry znikają bez wysiłku pod kołami. W terenie, jeśli zajdzie taka potrzeba, Discovery nie ma sobie równych. Jeśli sytuacja staje się naprawdę trudna, wystarczy nacisnąć przycisk, aby skonfigurować pojazd tak, aby pasował do terenu. Krótko mówiąc, Land Rover Discovery 2014 to całkiem niezły samochód. Nie jest tani, kosztuje około 54 tys. funtów, ale naprawdę się opłaca. Imponujące.

Recenzja Toyoty C-HR