Jak hybrydowy Ford ma zamiar zmienić transport małych ładunków i na krótkich dystansach?

image
Share
  • Facebook
  • Twitter

Ford Ranger nie jest już jedynym koniem w stajni Forda. Ford Maverick 2022 to prawdziwa hybrydowa ciężarówka o lekkich możliwościach i nieco mniejszej sylwetce niż Ranger.

Strategia konkurencyjna

Nowy Ford Maverick, oferowany w najniższej cenie w segmencie samochodów średniej wielkości, ma zainteresować nabywców samochodów i/lub ciężarówek po raz pierwszy. Jest on również skierowany na rynek handlowy, gdzie zapracowani ludzie potrzebują możliwości przewozowych, ale nie chcą płacić za możliwości, których nie potrzebują.

Ford wprowadził napęd hybrydowy jako standard w podstawowej wersji samochodu ciężarowego. Pozwala to nabywcom na uzyskanie pojazdu, który wspomaga ich budżet przy zakupie i w czasie, gdy oszczędzają pieniądze na pompie paliwowej.

Ciężarówka osiąga 40 mil na galon w jeździe mieszanej. Ta liczba może przyciągnąć kierowców, którzy patrzyli na nowe samochody z dużo gorszym zużyciem paliwa.

Z pewnością mogłoby to wciąć się w rynek Forda Rangera, ale wydaje się to mało prawdopodobne. Strategia Forda polegająca na skierowaniu się do nabywców nowych w świecie ciężarówek może w rzeczywistości stworzyć zupełnie nowy rynek, który nie został jeszcze zagospodarowany.

Plusy i minusy Forda Maverick 2022

Ciężarówki zawsze sprowadza się do ich statystyki. W tym przypadku, 2022 Ford Maverick może ciągnąć do 2,000 funtów jako hybryda i do 4,000 funtów z silnikiem Ecoboost. Na 4,5-stopowym łóżku może przewieźć 1 500 funtów. Wielopozycyjna klapa tylna pozwala użytkownikowi rozciągnąć przestrzeń.

Hybrydowy układ napędowy generuje moc 191 KM, co czyni go konkurencyjnym w stosunku do niektórych większych czterocylindrowych ciężarówek średniej wielkości. Ford łączy go ze specjalną przekładnią PowerSplit. Kierowcy, którzy chcą ciężarówki z większą mocą, mogą wybrać silnik Ecoboost, który generuje 250 KM.

Oczywiście znajdą się nabywcy, którzy oczekują, że będą holować znacznie cięższe ładunki. Ta ciężarówka nie może konkurować z Fordem Rangerem, a tym bardziej Fordem F150.

Jakość materiałów Maverick nie zaczyna się na równi z Ranger, i to może być problem dla niektórych kupujących. Jednak znajdą się tacy, dla których czynnik przystępności cenowej będzie ważniejszy niż jakiekolwiek obawy z tym związane.

Kabina będzie znacznie bardziej komfortowa dla pasażerów przednich siedzeń niż drugiego rzędu. Posiada tylny schowek pod siedzeniem, którego nie znajdziemy w podobnych cenowo SUV-ach lub samochodach z kabiną tej wielkości.

Z drugiej strony, niewielkie rozmiary samochodu ciężarowego powinny działać na jego korzyść w zatłoczonym środowisku miejskim, i tak właśnie zaplanował to Ford. Nie jest to pojazd, który będzie miał problemy ze znalezieniem miejsca parkingowego lub manewrowaniem w ciasnych uliczkach.

Dodatkowo, ciężarówka posiada w standardzie podstawowe technologie deski rozdzielczej oraz kilka technologii unikania kolizji opracowanych przez Forda. Należą do nich automatyczne światła drogowe i wspomaganie hamowania w razie kolizji z przodu.

Producent zdecydowanie podejmuje ryzyko z 2022 Ford Maverick. Wydaje się jednak, że ta hybrydowa ciężarówka może wywołać fale na rynku.

Recenzja Toyoty C-HR