Range Rover Evoque zdobywa nagrodę za najlepszy design

image
Udział Facebook Twitter

Coroczne targi motoryzacyjne w Genewie to jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń w kalendarzu motoryzacyjnym. Podobnie jak Oscary dla filmu, genewskie targi motoryzacyjne są dla przemysłu samochodowego. Jest zatem rzeczą oczywistą, że każdy samochód otrzymujący nagrodę na tym szanowanym wydarzeniu zyskuje pewien poziom szacunku w swojej dziedzinie.

Niszcząc konkurencję ze strony Alfy Romeo i renomowanego Audi A7, Range Rover Evoque otrzymał nagrodę dla najlepszego samochodu produkcyjnego na targach w 2010 roku. Ta szczególna nagroda jest przyznawana przez różnych projektantów i dyrektorów firm motoryzacyjnych.

Nagroda ta, choć prawdopodobnie najbardziej prestiżowa, nie była jedyną, którą Range Rover Evoque został uhonorowany. Szanowana czeska publikacja przyznała temu samochodowi nagrodę "Auto Design and Styling" oraz "Best SUV of 2011" w 2011 roku. Został również uznany za najbardziej ekscytujący samochód 2011 roku przez konsumentów Whatcar.com. Evoque zdobył również kilka mniejszych nagród w całej Europie podczas produkcji.

Nowy Range Rover otrzymał znakomite recenzje w 2010 roku; Eric Gallina (z car design news) powiedział: "Evoque reprezentuje najlepsze przełożenie z samochodu koncepcyjnego na pojazd produkcyjny, jakie widzieliśmy w ostatnim czasie. To jasne, dlaczego został wybrany".

Range Rover najwyraźniej jest przekonany o możliwościach sprzedaży detalicznej tego samochodu, dlatego też przygotował czteroczęściowy film dokumentalny, z którego pierwszy został pokazany podczas rozdania nagród, a pozostałe trzy zostaną opublikowane w nadchodzących miesiącach.

Pomimo tego, że rozdanie nagród za rok 2011 już się zakończyło, a nowy samochód został uznany za najlepszy samochód produkcyjny, nadal istnieje wiele emocji związanych z nowym Evoque. Zamiar Range Rovera, aby wkrótce wypuścić ten samochód na rynek, powoduje pewien poziom histerii wśród fanów Range Rovera. Rząd Wielkiej Brytanii dodał do tego podekscytowania, wspierając produkcję tego samochodu (ze względu na jego niską emisję) kwotą 27 milionów funtów. Samochód, który ma zostać wprowadzony na rynek jeszcze w tym roku, będzie produkowany w wersji trzy- i pięciodrzwiowej, z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym.

Ze względu na ilość prasy otaczającej samochód, w połączeniu z faktem, że zdobył tak wiele nagród za projekt, uważamy, że samochód ten może potencjalnie stać się jednym z najlepiej sprzedających się 4 × 4 w 2011/2012, a może nawet stać się jednym z najbardziej udanych Range Roverów wszechczasów.

Recenzja Toyoty C-HR