Recenzja Mercedesa-AMG A45 S

image

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter

Zabieramy Mercedesa-AMG A45 S - najmocniejszego hot hatcha na rynku - na przejażdżkę...

Można zaryzykować stwierdzenie, że koncepcja "hot hatcha" - w tradycyjnym tego słowa znaczeniu - odchodzi do lamusa.

W końcu żyjemy w czasach, w których rodzinny samochód elektryczny jest często szybszy niż niejedno auto z silnikiem spalinowym.

Pozostało tylko kilka prawdziwych "gorących" włazów, w tym Audi RS3, Volkswagen Golf R, Honda Civic Type R i Mercedes-AMG A45 S - temat testu drogowego w tym tygodniu.

Podsumowując, Mercedes-Benz Klasy A czwartej generacji został wprowadzony na rynek w 2018 roku i poddany faceliftingowi pod koniec 2022 roku.

Na szczycie gamy znajduje się para wyczynowych modeli (Mercedes-AMG A 35 i jeszcze szybszy Mercedes-AMG A 45 S), które również przeszły metamorfozę.

A 45 S to najmocniejszy hot hatch na rynku (415 KM i 369 stóp sześciennych momentu obrotowego), wyposażony w najmocniejszy na świecie seryjnie produkowany czterocylindrowy silnik.

Kluczowe statystyki mówią same za siebie, ponieważ ten 2,0-litrowy silnik z turbodoładowaniem oznacza, że jest w stanie rozpędzić się od 0 do 62 mil na godzinę w oszałamiającym czasie 3,9 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 168 mil na godzinę.

Aha, a cała ta moc jest kierowana na drogę za pośrednictwem ośmiobiegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów i systemu napędu na wszystkie koła AMG 4Matic+.

Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to wynosi ono 30,8 mpg. Szczerze mówiąc, o ile nie posiadasz nadludzkiego poziomu powściągliwości, rzeczywistość jest bliższa 25 mpg.

Liczą się pierwsze wrażenia, a Mercedes-AMG A45 S to samochód wyrazisty.

Oprócz nowych przednich i tylnych świateł oraz plakietki AMG na masce, aktualizacja nie wprowadziła większych zmian w wyglądzie zewnętrznym samochodu - co nie jest złe.

Dzięki agresywnej sylwetce, spojlerowi w dolnej wardze, czteroramiennym rurom wydechowym, kanistrom w przednim zderzaku i masywnemu tylnemu skrzydłu, samochód emanuje osiągami.

Wewnątrz pierwszą rzeczą, którą można zauważyć, jest pozycja za kierownicą, która jest nieco wysoka, a fotele są twarde. Deska rozdzielcza jest współdzielona ze standardowymi modelami Klasy A, więc jest imponująca konfiguracja z dwoma ekranami i wyświetlaczem head-up.

Jeśli wolisz minimalizm, Mercedes-AMG A45 S może nie być dla Ciebie. Złożona, dwuramienna kierownica zawiera dwa przyciski trybów, pięć okrągłych nawiewów powietrza i szereg przełączników klimatyzacji.

Z przodu jest dużo miejsca, ale kubełkowe fotele pożerają przestrzeń dla pasażerów z tyłu, więc najlepiej wypróbować przestrzeń pod kątem wielkości.

Bagażnik o pojemności 370 litrów jest przeciętny dla rodzinnego hatchbacka, a tylna kanapa jest dzielona w proporcji 40/20/40.

Oczywiście w całym wnętrzu zastosowano materiały premium i trudno jest zarzucić ogólną jakość wykonania, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Naturalnie, Mercedes-AMG A45 S jest nieco bardziej głośny przy ruszaniu niż przeciętny hatchback, ale nie jest antyspołeczny.

W rzeczywistości jest naprawdę spokojny, szczęśliwy podczas jazdy po mieście i na autostradzie. Po wciśnięciu pedału gazu samochód się zmienia. Dźwięk wydechu staje się bardziej wściekły, samochód wrzuca wyższy bieg i zanim się obejrzysz, przekraczasz dozwolony limit.

Trakcja jest niesamowita, ale w hot-hatchach nie chodzi tylko o prędkość na prostej - chodzi o to, jak radzą sobie na bardziej wymagających drogach.

I to właśnie tutaj Mercedes-AMG A 45 S jest w innej lidze. Istnieje oszałamiająca liczba ustawień trybu jazdy (jest nawet tryb driftu) i można dostosować układ kierowniczy, zawieszenie i układ wydechowy, ale ostatecznie im bardziej sportowy jesteś, tym bardziej zdumiewający staje się.

Dzięki ostremu, responsywnemu układowi kierowniczemu, fenomenalnej zdolności pokonywania zakrętów, mocnym hamulcom i wspaniałemu tylnemu przełożeniu, jest niezwykle wyrozumiały i pozostaje niewiarygodnie opanowany.

Nie mogę udawać, że rozumiem wszystkie sprytne, techniczne rzeczy dziejące się za kulisami. Wiem tylko, że działa znakomicie. Nie tylko wywołuje uśmiech na twarzy, ale także pozostawia tęsknotę za więcej. To może być zabawna broń na dzień na torze.

Moją jedyną krytyką jest to, że jazda jest twarda, nawet w trybie komfortowym, ale z pewnością nie jest to przełom. Niestety, cena początkowa wynosząca 63 285 funtów będzie dla wielu.

Werdykt: Po prostu, Mercedes-AMG A45 S to jeden z najlepszych hot-hatchy w historii - potężna mieszanka mocy, doskonałego zaangażowania w jazdę, najwyższej jakości wykonania i praktyczności.

Mercedes-Benz UK

Recenzja Toyoty C-HR