8 najpopularniejszych modeli Ferrari

image
Share
  • Facebook
  • Twitter

Nawet najbardziej hardkorowy fan samochodów prawdopodobnie nie wie zbyt wiele o Ferrari. Większość ludzi jest zaznajomiona z marką, ale niewielu wie wiele o różnych modelach.

Jeśli chodzi o samochody sportowe, niewiele jest nazw bardziej znanych niż Ferrari.

W całej swojej bogatej historii ta włoska marka zbudowała jedne z najbardziej pożądanych i ekskluzywnych samochodów wyczynowych na świecie.

Ich niepowtarzalny profil i ryk wydechu sprawiły, że stały się one domeną entuzjastów motoryzacji. W żadnym innym segmencie przemysłu samochodowego producenci nie są tak skoncentrowani na jednym konkretnym typie samochodu, jak w przypadku supersamochodów.

Każdy model jest budowany z myślą o konkretnym celu i grupie docelowej, co prowadzi do zróżnicowanej linii modeli z Ferrari w całej historii, z których każdy przynosi coś wyjątkowego do stołu.

Ten artykuł obejmuje wszystko, co zawsze chciałeś wiedzieć o tych fantastycznych samochodów!

Portfolio Ferrari

Istnieją dziesiątki różnych modeli Ferrari. Poniżej przyjrzymy się najpopularniejszym z nich.

Istnieje kilka różnych typów Ferrari, od klasycznych modeli jak Dino do niszowych edycji specjalnych jak F50 i 360 Spider Competizione.

Jeśli jesteś zainteresowany zakupem Ferrari, lub nawet jeśli miałeś szczęście wygrać samochód, pierwszym krokiem jest podjęcie decyzji, który model chcesz.

Wszystkie modele Ferrari należą do jednej z siedmiu serii:

  • Seria I - Te modele były wczesnymi próbami Ferrari na samochody drogowe, które często były oparte na samochodach Formuły 1. Chociaż są one mniej pożądane dzisiaj, są one również mniej kosztowne.
  • Seria II - Te modele były pierwszą próbą Ferrari na "codzienny" samochód drogowy, który mógł być prowadzony codziennie. Są one nadal uważane za jedne z najlepszych Ferrari, jakie kiedykolwiek powstały.
  • Seria III - Ten model był pierwszym Ferrari dostępnym z dwumiejscowym kabrioletem. Był to jeden z najbardziej udanych samochodów sportowych marki.
  • Seria IV - Było to pierwsze Ferrari wyprodukowane z konstrukcją ze środkowym silnikiem. Był to jeden z najbardziej udanych samochodów sportowych marki.
  • Seria V - Ten model został zbudowany z silnikiem V12 i konstrukcją z napędem na tylne koła. Jest to jeden z najdroższych Ferrari, jakie kiedykolwiek wyprodukowano.
  • Seria VI - Ten model został zbudowany z silnikiem V8 i konstrukcją z silnikiem środkowym. Jest to jeden z najbardziej udanych Ferrari, jakie kiedykolwiek powstały.
  • Seria VII - Ten model został zbudowany z projektem przedniego silnika. Jest to jeden z najmocniejszych Ferrari, jakie kiedykolwiek powstały.

1956 250 GT Berlinetta

1956 250 GT Berlinetta był pierwszym modelem Ferrari.

Samochód ten został zaprojektowany z silnikiem V12 i zdolny do osiągnięcia 170 mil na godzinę, co czyniło go szybkim pojazdem jak na tamte czasy.

Model ten był produkowany tylko przez 3 lata zanim został wycofany z produkcji. Te samochody kosztowały około 75 000 dolarów w 1956 roku, ale dzisiaj te samochody są warte około 5 do 10 milionów dolarów. Są to jedne z najrzadszych i najdroższych Ferrari, jakie kiedykolwiek zbudowano.

1956 250 GT Berlinetta był ważnym samochodem dla Ferrari, ponieważ udowodnił, że ich projekt i produkcja mogą wyprodukować pojazd, który może konkurować z najlepszymi samochodami sportowymi na świecie.

250 GT Berlinetta był tak udany, że firma kontynuowała produkcję samochodów napędzanych silnikiem V12 przez ponad 50 lat.

1968 Dino 206 GT

Model Dino 206 GT był próbą wykorzystania przez Ferrari rosnącego zapotrzebowania na mniejsze, bardziej dostępne samochody.

Model 206 GT został zaprojektowany jako samochód do codziennego użytku, w którym wygodnie się siedzi i który łatwo się prowadzi, a jednocześnie zachowuje klasyczną stylizację Ferrari, dzięki której jest natychmiast rozpoznawalny.

Pomimo mniejszego silnika, Dino nadal mógł wykrzesać z siebie sporą moc. W 206 GT zastosowano 2-litrowy silnik V6, który był hybrydą technologii Ferrari i Fiata, więc daleko mu było do mocy. Przypominał raczej precyzyjnie dostrojonego Mercedesa Klasy C, tyle że z emblematami Ferrari.

Jednak silnik Dino nie jest tym, co czyniło go wyjątkowym dla wielu. 206 GT było pierwszym Ferrari, które zastosowało transaxle i niezależne tylne zawieszenie, które obecnie jest standardem w większości samochodów sportowych z wyższej półki.

Model 206 GT posiadał również różne elektroniczne i zabezpieczające funkcje, które później zastosowano w nowoczesnych modelach Ferrari, co czyniło go niezwykle zaawansowanym samochodem jak na swoje czasy.

1968 308 GTB

Model 308 GTB z 1968 roku był pierwszym modelem Ferrari z silnikiem umieszczonym z przodu i był wyposażony w silnik V8, który był w stanie wyprodukować do 325 koni mechanicznych. Jednak najbardziej unikalną cechą 308 GTB był jego składany dach.

Model ten był produkowany od 1968 do 1973 roku. 308 GTB można znaleźć zarówno w wersji coupe, jak i spider (kabriolet).

Model 308 GTB z 1968 roku był pierwszą próbą Ferrari stworzenia nowoczesnego samochodu drogowego. Został zaprojektowany jako samochód średniej wielkości, którym można było jeździć codziennie, będąc jednym z najbardziej udanych samochodów drogowych marki, i był produkowany w dużych ilościach.

Odniósł on tak duży sukces, że wiele elementów konstrukcyjnych 308 GTB jest nadal wykorzystywanych we współczesnych Ferrari. 308 GTB był także jednym z pierwszych Ferrari importowanych do Stanów Zjednoczonych po pozwie Forda i Ferrari.

Chociaż jest to stosunkowo powszechny model, 308 GTB można znaleźć za około 250 000 dolarów.

1982 288 GTO

1982 288 GTO był modelem z silnikiem V8 z przodu, zaprojektowanym jako najszybszy samochód drogowy, jaki Ferrari kiedykolwiek wyprodukowało.

288 GTO mógł osiągnąć 0 do 60 mph w mniej niż 5 sekund. Został zaprojektowany do rywalizacji w kategorii GTO w Międzynarodowych Mistrzostwach Wyścigowych.

288 GTO był jednym z najbardziej udanych modeli edycji specjalnych Ferrari, a wyprodukowano tylko około 500 modeli, co czyni je stosunkowo rzadkimi.

Został zaprojektowany jako najszybszy samochód drogowy, jaki Ferrari kiedykolwiek zbudowało, a cel marki został spełniony; w rzeczywistości był tak udany, że pomógł 288 GTO stać się najszybszym samochodem produkcyjnym na świecie przez ponad dwa lata.

1987 348 TB

1987 348 TB był pierwszą próbą Ferrari na model ze środkowym silnikiem, od 1987 do 1989 roku. Został on zbudowany z silnikiem V8 zdolnym do produkcji do 400 koni mechanicznych.

Wyprodukowano tylko 535 modeli, co czyni go stosunkowo rzadkim modelem i był jednym z ostatnich modeli z silnikiem przednim produkowanych przez Ferrari, zaprojektowanym jako bardziej niezawodny i łatwiejszy w prowadzeniu.

348 TB jest uważany za jeden z najpiękniejszych Ferrari, jakie kiedykolwiek zbudowano i jest dziś wart ponad 300 000 dolarów. 348 TB był prawdopodobnie najbardziej istotnym modelem, jaki Ferrari wyprodukowało w późnych latach 80.

1996 F355 Berlinetta

F355 Berlinetta z 1996 roku był pierwszym modelem Ferrari z 6-cylindrowym silnikiem.

Był to model ze środkowym silnikiem zbudowany z 3,5-litrowym silnikiem V8 zdolnym do produkcji do 375 koni mechanicznych, produkowany od 1994 do 1999 roku.

Wyprodukowano około 8 500 modeli i był to jeden z najbardziej udanych samochodów drogowych Ferrari, zaprojektowany jako jeden z modeli marki o najwyższych osiągach i został zbudowany zarówno do użytku na torze, jak i na ulicy.

F355 Berlinetta można znaleźć za około $190,000 i jest często uważany za jeden z najlepszych Ferrari kiedykolwiek wyprodukowanych.

2002 360 Challenge

2002 360 Challenge był limitowanym modelem zbudowanym dla uczczenia 50. rocznicy powstania Ferrari. Został wykonany ze środkowym silnikiem V8, a wyprodukowano tylko 360 modeli. 360 Challenge był w stanie osiągnąć 0 do 60 mph w mniej niż 4 sekundy.

360 Challenge jest jednym z najrzadszych modeli Ferrari, jakie kiedykolwiek zbudowano i został zaprojektowany tak, aby być jak najbliżej samochodu wyścigowego, jednocześnie pozostając legalnym na ulicy.

Tylko najbardziej wykwalifikowani właściciele Ferrari mogliby poradzić sobie z 360 Challenge! 360 Challenge można znaleźć za ponad 400 000 dolarów. Był niezwykle szybki i trudny do opanowania, co czyni go jednym z najrzadszych i najbardziej pożądanych Ferrari, jakie kiedykolwiek zbudowano.

2010 458 Italia

458 Italia to samochód sportowy z silnikiem V8 średniej mocy od Ferrari, produkowany od 2010 do 2016 roku.

Pierwszy samochód produkcyjny Ferrari ze średnim silnikiem V8 został zbudowany na podporach 488 GTB. Samochód został poddany faceliftingowi w 2015 roku ze zmienionymi reflektorami i światłami tylnymi, a także nowymi kołami, które są teraz tej samej szerokości, co te używane w 458 Spider.

Prototypowe modele zostały pokazane na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2010 roku, gdzie otrzymały wiele pozytywnych opinii.

Słowa końcowe

Prawdopodobnie najbardziej znana i ikoniczna marka samochodów sportowych na świecie, Ferrari wciąż zadziwia i inspiruje swoją stale powiększającą się gamą samochodów sportowych.

Firma została założona przez producentów koni i powozów, a jej pierwsze samochody nawiązywały do nich dzięki ręcznie budowanym, eleganckim projektom.

W ciągu ostatnich 80 lat Ferrari urosło do rangi globalnej marki, nieustannie przesuwając granice przemysłu motoryzacyjnego.

Firma jest znana na całym świecie ze swojego zaangażowania w innowacje i badania, co prowadzi do rozwoju nowych technologii, nowych innowacyjnych materiałów i nowych procesów.

Dziś ta niesławna firma jest jednym z najbardziej szanowanych nazwisk w branży samochodowej. Przyglądamy się różnym modelom w ich ofercie.

Recenzja Toyoty C-HR